سردخانه و هزینه ساخت

این وبلاگ به شما کمک میکند تا برنامه نویسی را با تمامی زبانها به صورت حرفه ای آموزش ببینید.

سردخانه و هزینه ساخت

۲۲ بازديد

سردخانه و هزینه ساخت

ابتدا این پرسش برای همه مطرح می شود که سردخانه صنعتی چیست؟

با گذشت زمان و تغییرات در سبک زندگی انسان ها نیازهای مردم نیز دستخوش تغییرات گسترده ای یکی از نیازهای جوامع بشری نیاز به ذخیره کردن بود مخصوصا وقتی ذخیره سازی مواد غذایی در نظر داشته باشید که این نیاز از گذشته های بسیار دور وجود داشته است اما میزان ونحوه ی پاسخگویی به این نیاز که متحول شد به عنوان مثال از گذشته انسان ها نیاز داشتند که مواد پروتئینی نظیر گوشت ،گوسفند ، مرغ و ماهی را برای زمان های بیشتری را در اختیار داشته باشد.

سردخانه های صنعتی چیست؟

سردخانه های سیار

سردخانه صنعتی و هزینه ساخت به چه صورت محسبه میشود؟

درب سردخانه های صنعتی

برای همین منظور با روش های نظیر دفن کردن در زیر خاک ،نمک سرد کردن و با انبار کردن در بخارهای سرد و یخی به این نیاز پاسخ می دهند اما در حال حاضر ما نیاز داریم همه مواد غذایی خودمان را برای زمان بیشتری ذخیره کنیم حتی بسیاری از مشاغل وابسته به همین مساله می باشد.در ادامه به سردخانه و هزینه ساختآن ها می پردازیم که راه حل ماست.

سردخانه های صنعتی چیست؟

فرض کنید امروزه می توانید در هر فصلی از سال میوه فصل گیری را در اختیار داشته باشید یا هر نوع ماهی یا گوشتی از مناطق دور دست دنیا را به دست آوریم همه این ها سردخانه های صنعتی امکان پذیر می باشد از طرفی بسیاری از مواد دارویی هستند که باید در جای خنک خنک با دمای معینی نگهداری شوند به همین جهت می باشد که امروزه سردخانه های بسیاری مورد توجه کشورها قرار گرفته است حتی یکی از شاخصه های صنعتی به چه شکل وجود دارد و چه تنوعی دارد همانطور که میدانید سردخانه به مکان معین و مجهز به سیستم دمایی خاصی گفته می شود.

بنابراین تمام سردخانه ها به یک شکل نبوده میزان دمای ان بستگی به موادی که در ان نگهداری می شود دارد.

برخی از سردخانه ها فقط وظیفه حفظ مواد موجود را دارند و با دمای بسیار پایینی ساخته و مجهز شده اند که در اینگونه از سردخانه ها هدف تنها حفظ و نگهداری طولانی مدت ان بدون در نظر گرفتن وضعیت کیفی و تغییرات کیفی ان می باشد .

سردخانه هایی هم وجود دارند که هدف اصلی ان ها در کنار نگهداری مواد حفظ کیفیت اصلی مواد بوده و دمای مخصوص ان مواد را دارند که هدف اصلی آنها در کنار نگهداری مواد حفظ کیفیت اصلی مواد بوده و دمای مخصوص ان مواد را دارند.

 

سردخانه های سیار

برخی از سردخانه ها به صورت سیار بوده قابلیت جابجایی دارد که برای حمل و انتقال مواد غذایی ، دارویی و... مورد استفاده قرار می گیرد و دیگر سردخانه های به شکل ثابت در مکان مشخصی ساخته و گماشته شده است رستوران های بزرگ فروشگاه های بزرگ مواد غذایی بیمارستان ها شرکت های تجاری و اداری و... از جمله مکان هایی هستند که از این نوع سردخانه ها استفاده می کنند.

سردخانه صنعتی و هزینه ساخت به چه صورت محاسبه میشود؟

برای پاسخگویی به این سوال ابتدا باید بدانیم چه عواملی روی قیمت سردخانه ها تاثیرگذار است.

1- ابعاد و اندازه سردخانه پر واضح است که هر چقدر اندازه و مساحت سردخانه ها بیشتر و بزرگتر باشد هزینه بیشتری بابت ساخت ان می شود و هر چقدر هم اندازه کوچکتر بوده از هزینه ها کم می شود.

2- دما :میزان دمای نگهداری نیز از عوامل مهم در تعیین قیمت می باشد
3-  موتور سردخانه که منظور همان کمپرسور سردخانه می باشد
4 - برق: اگر برق تک فاز باشد هزینه ساخت سردخانه بیشتر است تا اینکه از برق سه فاز می باشد
5- شیرالات و همچنین تجهیزات کنترلی
6- میزان کیفیت و دقت در نصب
7- برند اواپراتور و کندانسور
8- تابلو برق
9- درب سردخانه از نظر سایز و نوع مدل

از بین تمامی این موارد اندازه و مساحت سردخانه میتواند اصلی ترین عامل تعیین کننده در هزینه های ساخت سرد خانه باشد البته در ساخت هرچیزی انتخاب صحیح و درست و به کارگیری امکانات و تجهیزات با کیفیت و اصیل میتواند منجر به کاهش هزینه ها و صرفه جویی شود.شرکت های بسیار زیادی در مسیر ساخت سردخانه و قطعات آن مشغول به کار می باشند که برای گرفتن تصمیم بهتر باید به مواردی نظیر محل احداث سردخانه –ظرفیت و نوع کاربری سردخانه توجه کرد.

بهتر است برای ساخت یک سردخانه به شرکتی مراجعه کرد که از یک تیم حرفه ای و مجرب برخوردار بود و توانایی تامین کردن ... قطعات و تجهیزات یک سردخانه را از بهترین برندهای موجود در بازار را داراست.از نکاتی که باید در هنگام ساخت سردخانه ها در نظر گرفت ... از کاهش هزینه مصرف انرژی-حفظ و نگهداری محیط زیست-کاهش در سرمایه گذاری و هزینه های اولیه –توجه به نیاز نگهداری کمتر-افزایش قابلیت اطمینان سیستم و مهم است در نصب و راه اندازی .

درب سردخانه های صنعتی

جالب است بدانید که یکی از مهم ترین اجزای سردخانه ها درب سردخانه هاست که محل باز و بسته شدن و ورود و خروج هوای سرد می باشد و به طوری که در میزان مصرف ان انرژی بسیار تاثیر گذار است درب سردخانه میتواند منجر به کاهش مصرف انرژی و برعکس افزایش مصرف انرژِی گردد قطعا در این مقوله کیفیت درب حرف اول را میزند استفاده از.

استفاده از درب هایی با کیفیت بالا و سطح بالای از استاندارد درجه یک باعث میشود تا کارایی سردخانه نیز بیشتر شود پر اهمیت در سه مدل طراحی و ساخته میشود:

1) دربهای لولایی

2) دربهای کشویی

3) دربهای اتومات

اگر تصمیم به ساخت یه سردخانه صنعتی دارید بهتراست که قبل از ساخت سردخانه از یک مشاور فنی با تجربه بهره مند شوید تا بتوانید به طور دقیق اعتبار سنجی کنید .شرکت های زیادی در این زمینه مشغول به فعالیت می باشند اما بهترین شرکت ها معمولا شرکت هایی می باشند که از افراد فنی و مجرب استفاده می کنند .

در اینجا شما را با پارامترهای برآورد سردخانه و هزینه ساخت آشنا میکنیم :

طول و عرض و ارتفاع.نوع محصول مقدار ورودی روزانه به سردخانه ،مقدار خروجی روزانه از سردخانه .دمای محصول ورودی به سردخانه .دمای نگهداری محصول-حداکثر دمای شهر با امتنان محل احداث.زمان مناسب جهت رسیدن از دمای ورودی به دمای نگهداری . مدل و ابعاد درب ورودی –نوع عایق کاری سقف.لامپ های موجود ...در سردخانه .تعداد دفعات باز و بسته شدن درب سردخانه.نوع عایق کاری کف.نوع عایق کاری دیوارها.لیفتراک.

برای کسب اطلاعات جامع و کامل در خصوص سردخانه ها به سایت ویکی سردخانه مراجعه نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.