فلز پالادیوم در کدام دسته ی فلزات قرار دارد؟

این وبلاگ به شما کمک میکند تا برنامه نویسی را با تمامی زبانها به صورت حرفه ای آموزش ببینید.

فلز پالادیوم در کدام دسته ی فلزات قرار دارد؟

۲۱ بازديد

فلز پالادیوم

یکی از فلزات کمیاب و همچنین یکی از گران ترین فلزات در دنیا است و به رنگ نقره‌ای و سفید می‌باشد. پالادیوم از فلزات گروه پلاتین است و در مقایسه با سایر فلزات این گروه کمترین چگالی و پایینترین نقطه ذوب را دارد. این فلز کمیاب بیشتر از معادن مس و نیکل بدست می‌آید.

پالادیوم کاربرد های بسیاری دارد که در ذیل مواردی از آن ها را بیان می کنیم
بیشترین کاربرد آن،در صنعت خودرو و مورد استفاده در مبدل های کاتالیزوری است.
پالادیوم فلزی است که در آلیاژ های طلای سفید مورد استفاده قرار می گیرد.

فلز پالادیوم در کدام دسته ی فلزات قرار دارد؟

برای ارتباطات الکتریکی در خازن های سرامیکی و لحیم کاری استفاده می شود و همچنین در دندانپزشکی نیز از این فلز استفاده می کنند .
گاهی اوقات از پالادیوم برای تولید لوله های داخل فلوت های حرفه ای استفاده می شود.و نمک این فلز در سبک های هنری مورد استفاده قرار می گیرد.
برای تصفیه و ذخیره سازی هیدروژن نیز از این فلز استفاده می شود و در صنعت هواپیما سازی نیز کاربرد دارد.

همانطور که گفتیم ،پالادیوم بیشترین کاربرد را در قطعات الکترونیکی دارد و می توان گفت بعد از استفاده، دور ریخته شدن و تبدیل آن به زباله ،در دسته بندی زباله ها در گروه زباله های خطرناک قرار می گیرد.چون ترکیبات فلز پالادیوم، مثل نمک آن سمی است و فرآیند بازیافت آن بسیار خطرناک می باشد.

بردهای الکترونیکی ،حاوی فلزاتی مثل پالادیوم هستند که بازیافت آنها امری ضروریست و در صورت رها شدن در طبیعت ویا دفن در خاک می تواند خطرات جدی بر انسان و محیط زیست در پی داشته باشد.در این قسمت از مقاله ،به توضیح و بررسی بازیافت پالادیوم از برد های مخابراتی که تنها یک مورد از کاربرد این فلز است می پردازیم .
در بردهای مخابراتی از خازن هایی استفاده شده است که حاوی پالادیوم است و باید جداسازی شود زیرا که رها کردن آنها طبیعت خطرناک است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد